Te elementy są najczęściej naprawiane w iPhone'ach

22 września 2021 AGD i RTV

Telefony komórkowe zwykle psują się z powodu awarii oprogramowania lub sprzętu. Możliwe są też jednak uszkodzenia mechaniczne, a także wady fabryczne.

Phone: najczęściej zgłaszane usterki

Uszkodzenia mogą być oczywiste (takie jak uszkodzony wyświetlacz lub pęknięta obudowa) lub niedostrzegalne na pierwszy rzut oka, gdy potrzebna jest diagnostyka w celu zdiagnozowania problemu. W przypadku problemów z kartą SIM (nie można jej odczytać, nie ma połączenia, telefon nie rejestruje się w sieci itp.) możesz spróbować sam zweryfikować czy telefon został uszkodzony. Aby to zrobić, wystarczy włożyć kartę do innego urządzenia. Jeśli to również nie działa konieczna będzie naprawa Iphone.

Najczęstsze awarie to uszkodzenia mechaniczne: potłuczone szkło na ekranie, pęknięta obudowa. Naprawa polegać będzie na wymianie tych elementów. Często zdarza się też awaria czujnika. Ten problem może być spowodowany wadą fabryczną lub niewłaściwym obchodzeniem się z urządzeniem. Zewnętrznie wyświetlacz wygląda na nienaruszony, ale nie reaguje na dotyk lub reaguje z opóźnieniem.

Z kolei przenikanie wilgoci może doprowadzić do awarii drogich elementów elektronicznych. Jeśli telefon się nie ładuje, to możliwa jest awaria zarówno złącza jak i akumulatora. Powolna praca, „zawieszanie się” itp, to najczęściej efekt przeciążenia urządzenia aplikacjami intensywnie wykorzystującymi zasoby, również częstą przyczyną jest działanie szkodliwych programów (wirusy, oprogramowanie szpiegujące itp.). W przypadku gdy doszło do awarii mikrofonu, głośnika, kamery, klawiatury i innych elementów. Z reguły problem rozwiązuje się poprzez wymianę wadliwych urządzeń.

Brak wskazania na wyświetlaczu - przyczyną tej usterki może być również szereg usterek. W przypadku telefonów typu „clamshell” lub „slider” wada ta jest konsekwencją uszkodzenia pętli (elastyczne połączenie płyty głównej i wyświetlacza) sterującej wskaźnikiem LCD urządzenia. Ponadto mogą wystąpić nieprawidłowości w działaniu kontrolera obrazu lub wyświetlacz samego urządzenia może ulec uszkodzeniu. Przyczyną tej awarii mogą być między innymi inne awarie produktu, ale zdarza się to znacznie rzadziej. Szybkie rozładowanie to zaś zazwyczaj problemy z akumulatorem.

Jeśli telefon zawiesza się i restartuje, winna jest usterka oprogramowania. Płyta główna urządzenia ulega uszkodzeniu w wyniku uderzenia mechanicznego. Może to być też konsekwencja wnikania cieczy lub innych ciał obcych.

zepsuty iphone

Gdzie naprawiać zepsuty iPhone?

Certyfikowane przez Apple usługi naprawy i konserwacji są dostępne w Autoryzowanych Centrach Serwisowych Apple. Zapewniają wysokiej jakości usługi przy użyciu oryginalnych części Apple. Jednak naprawa w takich punktach serwisowych zwykle bywa kosztowna, jeśli jest wykonywana poza gwarancją. Dlatego w takim przypadku lepszym wyborem są niezależne serwisy.

Większość centrów serwisowych wykonuje naprawy (np. naprawy ekranu) tego samego dnia. Jeśli technik będzie musiał wysłać iPhone'a do dalszej naprawy, zostaniesz poinformowany o terminie, kiedy będzie można go odebrać. Po zbadaniu iPhone'a technik przedstawi całkowity koszt naprawy lub wymiany. W niektórych przypadkach naprawy mogą być objęte gwarancją Apple.

Indywidualne procedury i usługi w zakresie diagnostyki i konserwacji zajmują nie więcej niż 20-30 minut. Oczywiście zdarzają się sytuacje, w których uszkodzenia mogą być bardziej złożone i naprawa będzie trwać dłużej. Dotyczy to szczególnie delikatnych napraw, takich jak naprawa płyty głównej urządzenia. Ceny za każdą usługę różnią się w zależności od modelu, rodzaju uszkodzenia i kosztu części zamiennych. Diagnostyka uszkodzeń iPhone'ów jest jednak bezpłatna, jeśli klient wyrazi zgodę na ich naprawę.

Gdy Twój iPhone wymaga naprawy, musisz mieć pewność, że twoje dane osobowe nie zostaną przekazane technikowi, który go naprawia. Najczęściej gwarancja na części zamienne i podzespoły ma roczny lub półroczny termin. Jeśli wymieniony przedmiot ponownie ulegnie awarii, specjaliści naprawią go bezpłatnie.

Przy wyborze punktu serwisowego należy zwrócić uwagę czy specjaliści mają wieloletnie doświadczenie i wiedzę w zakresie nowych technologii, zawsze przestrzegają norm producenta i wysokich standardów napraw. Upewnij się też czy przed naprawą, przeprowadzana jest diagnostyka. Prawidłowo przeprowadzona diagnostyka pozwala w 99% przypadków zidentyfikować przyczynę awarii, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Diagnostyka trwa do 1 godziny i obejmuje testowanie oprogramowania i sprzętu. Ta procedura jest wykonywana bezpłatnie.

22 września 2021 AGD i RTV

0 Komentarze